Antonacci-Sulzen

Musiche di Berlioz, Debussy, Pulenc

Atteso ritorno sul palcoscenico dell’Unione Musicale per Anna Caterina Antonacci, accompagnata dal sensibile pianista Donald Sulzen, suo abituale collaboratore, con un immersione totale nel repertorio francese, che ultimamente rappresenta il maggiore interesse, come musicista e come interprete, della amatissima soprano italiana.
Così è stato recensito il suo recente recital a New York, con lo stesso programma (bachtrack.com):
"From the moment of her appearance with her pianist Donald Sulzen, even before she opened her mouth, Ms Antonacci commanded attention with her quiet concentration. Her voice hardly needed any warm up as she plunged into her first selection, Berlioz's La mort d’Ophelie. Her high notes may not have a free extension of a soprano, but they were lyrical and clear, and her middle voice is dark and yet warm. The next selection of three songs by Debussy, Chansons de Bilitis, showed off Ms Antonacci’s clear and impeccable French diction as she began to draw the audience into the intimate world of her art song. The second song, La Chevelure (The Hair), with a lover telling a woman of a dream of having her hair around his neck, perhaps unintentionally anticipates the ending of La voix humaine, as the woman in the song winds the telephone chord around her neck [..]".
 

Dettagli del concerto


Interpreti

Anna Caterina Antonacci, soprano
Donald Sulzen, pianoforte

 

Programma

Berlioz
La mort d'Ophélie, ballata op. 18 n. 2

Debussy
Chansons de Bilitis

Poulenc
La fraîcheur et le feu
La voix humaine


mercoledì 26 ottobre 2016
Torino, Conservatorio Giuseppe Verdi
ore 21:00

Serie: Dispari
Genere: Voce
Biglietti: 30-10 €

Scopri di più

Contenuto non visibile a causa delle tue preferenze sui cookie!

Apri preferenze cookie
Contenuto non visibile a causa delle tue preferenze sui cookie!

Apri preferenze cookie
Contenuto non visibile a causa delle tue preferenze sui cookie!

Apri preferenze cookie

Potrebbe piacerti anche